Sonntag, 22. Juli 2012

سر آغاز کتاب خواندنی خمینی در فرانسه نوشته هوشنگ نهاوندی

در روز ششم اکتبر 1978،آیت الله روح الله خمینی که از بغداد به ایران می آمد وارد پاریس شد. او ماه ها بود که در داخل ایران نام و شهرتی یافته بود اما یقینا برجسته ترین و مهمترین مرجع مذهبی در سلسله مراتب پیچیده روحانیون شیعه، این شاخه اقلیت در جهان اسلام که به سال 1501 به عنوان مذهب رسمی ایران برگزیده شده بود نبود. در این زمان هنوز آیت الله خمینی در دنیا ناشناخته بود.
در روز اول فوریه 1979،همین شخص که او را صاحب شهرت و اعتبار جهانی کرده و حتی امام لقب داده بودند،پس از 15 سال دوری از ایران به کشور خود بازگشت.قدرت را به دست گرفت و نظامی خشن و استبدادی در آنجا برقرار کردکه هنوز پابرجاست.
در مدتی کمتر از 4 ماه به ویژه 112 روزی که در شهر کوچک نوفل لوشاتو سکنی داده شد او را به عنوان یک فیلسوف بزرگ و فقیه عالیقدر به جهان و جهانیان معرفی کردند. حال آنکه چیزی جز مقداری اباطیل در باره احکام دخول بر زن، شماره روزهای حیض و مسایل مربوط به دخول بر حیوانات ، بول و غایط و نزدیکی با گاو و گوسفند و شتر و احکام دار الخلا و نحوه ایستادن ساکنین کرات دیگر به موقع نماز به طرف زمین که محل مکه معظمه است ننوشته بود.
در باره اندیشه های سیاسی او داد سخن دادند در حالی که جز چند سخنرانی یا اعلامیه بر ضد یهودیان و دولت اسراییل،تا آن زمان تراوشی از این افکار سیاسی او دیده نشده بود که آنها را هم کسی نخوانده بود!. کار به آنجا رسید که او را یک قدیس سوسیال دموکرات لقب دادند و به صورت بت روشنفکران چپ گرای ایرانی در آمد. نادر بودند کسانی که در آن هیاهوی ساختگی،جرات اظهار نظر دیگری کردند. در حقیقت بیشتر صاحب نظران مهر سکوت به لب زدند مبادا مورد حمله روشنفکر نمایان قرار گیرند.
همه اینها ساختگی و سراپا دروغ بود. زندگی نامه اش مصاحبه های مطبوعاتی اش پیام های سیاسی و مرامی اش،همه یا تقریبا همه اینها.


این کتاب(خمینی در فرانسه) شرح مستند و مستدلی است از این دروغ پردازی و فریبکاری بزرگ، قطعا یکی از بزرگترین کلاهبرداریهای تبلیغاتی در تاریخ جهان که به عنوان نمونه ای در مدارس تخصصی تدریس خواهد شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen