Sonntag, 25. November 2012

براستی ننگ بر اینهمه جهالت

براستی ننگ بر ایرانیانی که غافل از گیجی تاریخی خود به عزاداری برای قاتلان اجداد خود میپردازند. نذری برای کسانی میدهند که بکارت از دختران دلیر مردان میهنشان برداشتند و کودکان دختر و پسر آبا و اجدادشان را به غلامی و کنیزی به بازارهای برده فروشی بردند. گوشه ای از تاریخ لگد کوب شده کشورمان توسط تازیان اشغالگر که عینا ازسیاست نامه خواجه نظام الملک ( سایت جهانی ویکیپدیا) نقل میگردد:


خواجه نظام الملک در سیاست نامه گوید: «روزی معتصم بمجلس شراب برخاست و در حجره‌ای شد، زمانی بود، بیرون آمد و شرابی بخورد، باز برخاست و در حجره‌ای دیگر شد و باز بیرون آمد و شرابی بخورد و سه بار در سه حجره شد و در گرمابه شد و غسل بکرد و بر مصلی شد و دو رکعت نماز بکرد و بمجلس بازآمد و گفت قاضی یحیی را که دانی این چه نماز بود؟ گفت: نه. گفت: این نماز شکر نعمتی از نعمت هائی است که خدای عزوجل امروز مرا ارزانی داشت که این سه ساعت پرده بکارت از سه دختر برداشتم که هر سه دختر سه دشمن من بودند: یکی دختر ملک روم و یکی دختر بابک و یکی دختر مازیار گبر».[۳۱]
یاقوت در معجم الادبا از حمدون بن اسماعیل روایت کرد:«در مجلس معتصم سه کنیزک بودند، مرا پرسید که: ایشان را می‌شناسی؟ گفتم: نه. گفت: یکی از آن‌ها دختر بابک خرمی و دیگری دختر مازیار و سومی دختر بطریق عموریه است»

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen